WORK@TFC

Op deze pagina vind je alle informatie terug die je moet weten om bij het beste people agency van West-Europa en omstreken te werken…

Hieronder kan je meteen doorklikken naar ons inschrijvingsformulier.

Vooraleer je in te schrijven, kan je op deze pagina hieronder meer informatie terugvinden over hospitality en wat wij van jou verwachten.
Je vindt er ook een toelichting bij de verschillende functies en wat deze inhouden.

Wat verwachten wij van jou? Wat verwachten onze klanten van jou? Wat houdt ‘Hospitality’ in bij The Frontline Company?

Hospitality is geen exacte wetenschap … het is een attitude en een ingesteldheid.

Iedereen kan vriendelijk en behulpzaam zijn, maar niet iedereen kan dit altijd en overal omdat de job dat zo vereist. Wij verwachten dit wél, op élke opdracht!

Bij The Frontline Company nemen we onze zaak serieus en correct. We spreken duidelijke taal en als er toch iets niet helemaal klaar en duidelijk is, dan vraag je het gerust, daar zijn we voor. Als de job goed wordt gedaan, is iedereen tevreden en dan is de sfeer goed, dan gaat het werk en de uren goed vooruit en is de klant tevreden … en daar doen we het uiteindelijk voor.

Wij zullen dan ook ten allen tijde het uiterste van jou vragen. En als we afspraken maken, van verwachten we dat je je daar aan houdt. Wij doen dat ook.

Je bent altijd vrij om een opdracht al dan niet aan te nemen, maar als je ze aanneemt, dan doe je ze met 200% inzet. Anders liever niet …

Voor ons is het bijvoorbeeld niet normaal dat je te laat komt … dat is onrespectvol naar de klant en naar je collega’s. Als je werkt voor ons, dan sta je daar in functie van de klant en zijn event. Jouw tijd begint pas terug na je werkuren.

We verwachten een sterke teamspirit en dat je elkaar altijd respecteert en helpt waar nodig. Denk er aan dat ook jij een slechte dag kan hebben, en dan zal je de hulp van jouw collega’s zeker waarderen.

Zoals reeds gesteld, proberen we duidelijk te zijn in onze communicatie, zonder al te veel blabla. Lees daarom even aandachtig de omschrijvingen hieronder vooraleer je je inschrijft.

Functies en attitude van een Frontliner

Voor elk van deze functies geldt in principe dezelfde basis ingesteldheid. Je kiest voor een functie in de hospitality sector omdat dit in je zit. Omdat je er van houdt om mensen te helpen en te plezieren. Al onze klanten kiezen voor The Frontline Company omdat wij een goede selectie maken van mensen op basis van hun briefings. Daarom dat het voor ons belangrijk is van jou te weten wat jij graag doet en wat je goed kan.

Als je iets graag doet, dan doe je dat gewoonweg beter …

Voor ons is het van super groot belang dat je dit werk graag doet. We verwachten dat je altijd vrolijk bent en enthousiast. Dat kan je alleen als je dit met overtuiging doet. Daarom dat we hieronder goed omschrijven wat je mag verwachten van een job bij The Frontline Company. We hebben heel veel verschillende opdrachten en sommige liggen jou wellicht minder, dat is niet erg. Maar als je een opdracht aanneemt, dan verwachten wij wel dat je je 200 % geeft! Kan je dat niet, dan moet je je niet kandidaat stellen voor die opdracht … no hard feelings …

Wij zorgen voor leuke jobs, je kan een goede bijverdienste bij ons hebben als jij correct je werk doet. Wij zorgen dan langs onze kant dat alles prefect geregeld is. Je verzekeringen zijn in orde, en je sociale bijdragen zijn betaald.
Je krijgt bij ons voldoende informatie vooraleer je naar een opdracht moet en niet enkel maar een adres als briefing. Maar wij gaan er dan wel van uit dat je dit geweldig vindt en alles deftig leest en begrijpt … Is er iets niet duidelijk, laat van je horen!

Voor elke opdracht die je voor ons zal doen in de toekomst geldt het volgende: Iedereen kan vriendelijk zijn, enthousiast en vrolijk zijn. Onze job is eigenlijk niet zo moeilijk. Echter, het is verdomd moeilijk om dit allemaal op commando te doen en elke keer opnieuw en opnieuw en opnieuw … dat is gigantisch moeilijk.

En daar wordt het verschil gemaakt tussen een zeer goede host-ess en een gewone host-ess. En wij zijn op zoek naar die zeer goede host-ess!

Ben jij dat, of wil je dat worden ? Lees dan verder hoe jij een Frontliner kan worden…

Ben jij dat niet? Dankjewel om onze website te bezoeken, maar dan zijn wij jammer genoeg niet gemaakt voor elkaar.

Medewerkers – FAQ

Wie kan er voor The Frontline Company werken? Wat verwachten jullie?

In principe kan iedereen voor ons werken ongeachte leeftijd, geslacht, achtergrond, religie, geaardheid, diploma enz.
In de meeste van onze opdrachten is een realistische weerspiegeling van onze maatschappij gewenst. Soms is er vraag naar stereotypes of karikaturen of wil men een bepaalde doelgroep bereiken.
Wij houden dan ook rekening met de aard van de evenementen, de aard van de beurzen, de doelgroepen van de B-2-B events, de promo-tours en de sport-events waar we onze teams inzetten. Soms pas je op een event en soms zal iemand anders beter matchen.

Wat wel voor elke opdracht geldt bij ons is je attitude. Wij verwachten een positieve ingesteldheid, team spirit en verantwoordelijkheidsgevoel. Ongeacht in welke functie, op welke opdracht of op welke locatie je ook zal staan, als je een opdracht aanvaard, dan verwachten wij van jou 200% inzet.

Als mijn sollicitatie is aanvaard, waar en wanneer zal ik dan werken?

Na je kennismakingsgesprek met één van onze vaste medewerkers, krijg je een bevestiging dat je vanaf nu bij het Frontline Team hoort.

Tijdens dat gesprek leggen we je helemaal uit welke opdrachten we hebben en hoe jij je kandidaat kan stellen. Jij bepaalt zelf op welke jobs je ingezet wil worden en wanneer. We leggen je ook uit welke administratie er aan te pas komt en hoe de verloning er uitziet.

Wij laten jou dus weten welke opdrachten en functies open staan.

Jij stelt je kandidaat voor die opdrachten die je graag zou willen doen

Wij bevestigen aan jou op welke opdrachten we je zullen inplannen.

Jij bepaalt dus zelf hoeveel en wanneer je kan werken.

Heel binnenkort krijg je toegang tot je eigen Frontline Account waar je alles beheert. Je kan je ook via een app kandidaat stellen en je administratie doen.

Moet ik een persoonlijk gesprek doen vooraleer ik voor jullie kan werken? Ook als ik al veel ervaring heb?

Ja!

Als wij jou niet kennen, dan weten wij niet op welke opdrachten jij kan schitteren. Dan weten wij niet wat jouw niveau van talenkennis is bijvoorbeeld of hoe jij overkomt als persoon. In de hospitality sector is een mooie persoonlijkheid en een sterke uitstraling heel belangrijk en daarom staan wij erop om iedereen persoonlijk te ontmoeten.

Als je al (veel) ervaring hebt, dan is dat super. We horen graag wat je al hebt gedaan en wat jou daar zo in aantrok. Als je ons tips kan geven om onze werking nog te verbeteren, laat maar horen …

Let wel, wij zijn kritisch en het is niet omdat je al veel als hostess of host hebt gewerkt, dat je ook goed bent, dat zal je nog altijd bij ons moeten bewijzen.

Ben ik verzekerd?

Alle verplichte verzekeringen zijn uiteraard in orde.

Hoe bepalen jullie wie er op welke opdracht mag werken?

De keuze wie op welke opdracht, in welke functie, tijdens welke shift en op welke locatie is afhankelijk van een heleboel parameters.

Voor ons komt het er niet op aan om een bepaald aantal handjes en voetjes in te plannen. Het moeten de juiste handjes en voetjes zijn!

Er komt heel wat puzzelwerk bij kijken: we kijken o.a. naar ervaring, talenkennis, klant, de doelgroep van het event, soort opdracht, taakinvulling, locatie, beschikbaarheid, specifieke kennis, looks, ingesteldheid, rijbewijs/auto, …

Wat heb ik zelf nodig van kledij?

Voor de meerderheid van de opdrachten zorgt The Frontline Company voor een gepaste outfit. Dit kan een klassieke tailleur of een kleedje zijn voor de B2B-events, maar evengoed een sportievere outfit op andere events.
Het kan ook een outfit van de klant zijn of een gehuurd kostuum.
Voor andere opdrachten volstaat dan weer je eigen kledij, maar wij verwachten wel dat die altijd netjes en verzorgd is natuurlijk.

Wij verwachten van jou ook het nodige initiatief om jezelf te informeren vooraleer je gaat werken, vooral voor opdrachten die in openlucht doorgaan. Als je weet dat je buiten gaat werken en de kans op regen is groot, dan zorg je voor gepast schoeisel en zorg je voor een regenjas.
Voor alle opdrachten geldt: om hygiënische redenen zorg je zelf voor panty’s en schoenen.

Kan ik bij jullie ‘in ’t zwart’ komen werken of kan er met de uren geschoven worden?

U maakt een grapje ?
Uiteraard kan dit niet… Want dan steel ik van jou en dat wil ik niet … en jij toch ook niet vermoed ik ??

Bekijk het eens even zo:
Je denkt wel dat je dan goed af bent en dat je ‘sympathieke werkgever’ jou wat meer wil laten verdienen omdat je dan geen belastingen moet betalen volgens hem … MAAR ….

Als iemand jou in het zwart betaalt, dan ben jij de pineut!
Jij bent niet verzekerd, er wordt door je werkgever geen betalingen gedaan voor je pensioen. Vakantiegeld-bijdrages en sociale bijdrages worden niet betaald, je loopt risico op grote boetes, en dit terwijl je baas dan met zoveel extra winst gaat lopen … M.a.w. jouw ‘sympathieke werkgever’ bedriegt jou en gaat zelf met grote winsten lopen …

Persoonlijk vinden we dit simpelweg diefstal. Jij ontwijkt bovendien daardoor bewust belastingen en daardoor moeten jouw buren/familie/vrienden meer belastingen betalen om dat verschil bij te passen.

Als we met uren zouden schuiven of meer onkosten uitbetalen, dan geldt hetzelfde, alle voordelen komen bij de werkgever terecht en de nadelen bij jou. Daar doen wij dus niet aan mee.

Er zijn bij ons vele jonge mensen die voor de eerste keer een contract krijgen, wij willen dat ze allemaal op een correcte manier op de arbeidsmarkt kunnen starten. Als iedereen dit zou doen, dan betalen we binnen 2 generaties allemaal minder belastingen en hebben we toch meer voordelen…

Wat als ik plots een actie moet afzeggen?

Dat is lastig, maar ook heel afhankelijk van wanneer je een actie annuleert en de manier waarop.
We gaan er in de eerste plaats van uit dat jij je agenda goed nakijkt als je je kandidatuur stelt voor een opdracht en dat je weet waarover het gaat.
Aangezien jij een verantwoordelijk persoon bent, zal je waarschijnlijk een gegronde reden hebben om je af te melden voor die specifieke opdracht.

Even ter info: als jij annuleert dan moeten wij volgende zaken aanpassen
– Contract annuleren
– Sociaal secretariaat verwittigen van wijziging
– Sociale aangifte annuleren
– Planning aanpassen
– Klant verwittigen
– Briefing aanpassen
– Vervanger zoeken en alles hierboven voor deze persoon opnieuw in orde brengen

Je ziet, toch behoorlijk wat werk als het zou gaan over een ‘vergetelheidje’, nietwaar

Kijk, als er plots iets echt ergs gebeurd, houden we hier uiteraard rekening mee. Of je bent effectief zief, dan breng je een doktersbriefje binnen en de kous is af. Geen enkel probleem.
Als we echter regelmatig merken dat je annuleert met bizarre excuses en herhaaldelijk dezelfde uitvluchten, dan is het normaal dat je minder vlot zal ingeboekt worden …

Wanneer worden de lonen uitbetaald?

De lonen worden uitbetaald op de 7e werkdag van de daarop volgende maand!

Je bent altijd vrolijk en optimistisch ingesteld. Onze klanten betalen ons en jouw loon niet om een zuur gezicht en een negatieve houding te zien. Je fantastisch mooie lach heb je dan ook altijd opstaan ..

Je bent ten allen tijde bezig met je opdracht en denkt pro-actief mee in je functie. Je vraagt je steeds af, komt dit ten goede van het event en van de verwachtingen van mijn verantwoordelijke.

Je bent beleefd tegen iedereen, zowel onze klanten, als je collega’s.

Je komt op tijd aan op je opdracht. Het verkeer is er voor iedereen en als je collega’s op tijd kunnen komen, jij dan ook. Dat is een kwestie van op tijd te vertrekken. Tijdig verwittigen als er toch iets zou gebeurd zijn (dat kan altijd, we zijn geen onmensen) is melden op het moment dat je beseft dat je te laat zal zijn. Om 10.15 melden dat je er niet geraakt om 10.00 uur is redelijk belachelijk.

Als je op een opdracht aankomt, dan meldt je je bij je verantwoordelijke en bij vertrek neem je ook weer afscheid.

Als hospitality medewerker van The Frontline Company ben je mee verantwoordelijk voor het goede verloop van een event en je helpt waar je kan. Dit betekent onder meer dat je bereid bent om af te wijken van je exact omschreven taakomschrijving indien het moment daarom vraagt. We proberen steeds een helpende hand te zijn op het event.

Er wordt nooit alcohol gedronken tijdens de werkuren en er wordt niet zichtbaar gerookt, dit kan enkel tijdens een pauze.

Je respecteert afspraken en briefings. Je communicatie met de vaste medewerkers is ten allen tijde correct, volledig, beleefd en respectvol. In je mailverkeer zouden we het ten stelligste op prijs stellen als je volzinnen zou gebruiken en spreken met een aanhef. Sms-taal hou je voor sms’jes…

Tijdens je werk gebruik je je gsm enkel en alleen in functie van je opdracht. Als je toch absoluut een belangrijke telefoon verwacht, dan meldt je dat even op voorhand aan je verantwoordelijke. Zo vermijden we misverstanden.

Je bent correct in omgang op weg van en naar het werk.

Hieronder geven we aan wat wij verwachten van een bepaalde functie en wat de voornaamste taken zijn.

Waarvoor dient Student@work?

  • Student@work is een onlinetoepassing waarmee je kunt checken hoeveel uren je nog kunt werken tegen verminderde sociale bijdragen.
  • Op een studentenjob betalen jij en je werkgever minder sociale bijdragen. Dat maakt van werken als jobstudent een interessante manier om geld te verdienen.
  • Maar het aantal uren dat je tegen verminderde sociale bijdragen mag werken, is beperkt. Je krijgt van de overheid per kalenderjaar een pakket van 475 uur: je ‘contingent’. Werk je meer, dan worden de sociale bijdragen weer hoger.

Waarom zou je Student@work gebruiken?

  • Student@work helpt je in de gaten te houden hoeveel uren studentenarbeid je nog kunt doen tegen verminderde sociale bijdragen – en voorkomt zo dat je je 475 uur overschrijdt.
  • Met Student@work kun je een attest maken voor je werkgever. Daarmee kun je een werkgever tonen hoeveel uren hij je nog in dienst mag nemen zonder 475 uur te overschrijden.
  • Student@work geeft je een overzicht van alle studentenjobs die je hebt uitgevoerd én die waarvoor je een studentenovereenkomst hebt.
© 2018 The Frontline Company | Designed with love and passion by Fatmama | Privacy Policy | Cookie Policy