MINI en The Frontline Company vinden perfecte match

Als merk profileert MINI zich als een buitenbeentje in de automobielsector. Dat merken we niet alleen aan het sterke imago dat MININ door de jaren heen heeft opgebouwd, ook de communicatie met de klant verloopt niet langs platgetreden paden. “Communicatie met een knipoog”, geeft Peter Van Hoylandt, General Manager van MINI, aan. “De klanten verwachten dat van ons. En precies daarom werken we graag samen met The Frontline Company.”

MINI is anders, inventiever, rebelser en trekt die lijn graag door in de mensen die voor het merk werken. “Onder meer in de manier waarop we naar de klant toetreden willen we onze eigenheid weerspiegeld zien”, vertelt Peter Van Hoylandt. “Het Autosalon is het ideale contactpunt om ons voor te stellen aan mensen die Mini niet of niet goed kennen. We willen bij de bezoekers het gevoel oproepen dat we anders zijn en dat Mini geen ‘normaal’ merk is. Om dat te bewerkstelligen hebben we mensen nodig die op de stand dat gevoel uitstralen. En die mensen hebben we gevonden bij The Frontline Company, een event staffing bedrijf dat ons perfect in onze commerciële en imagoversterkende activiteiten ondersteunt. Zij voelen heel goed aan welk type personen het best aansluiten bij het imago dat Mini wil creëren en dat is heus niet evident. Uiteraard is een leuk voorkomen belangrijk, maar het is veel meer dan dat. Ze moeten iets ‘aparts’ in zich hebben en dat zowel op visueel, cultureel als gedragsmatig vlak en bovendien moeten ze bedreven zijn in beide landstalen. Mensen maken het verschil, ook op korte termijn, want het Autosalon duurt maar 10 dagen. Op zich is dat dus een heel korte periode om het signaal dat we willen geven, over te brengen op potentiële klanten. Dankzij de medewerking van The Frontline Company is ons dat perfect gelukt.  Met Anntje Peeters hebben we geen klassieke klant-leverancier relatie, maar een stevig partnership dat voor beide bedrijven versterkend werkt. We zijn heel blij met haar en haar talentrijke mensen te kunnen samenwerken. We houden er een open communicatie op na waarbij onze ervaring in de automobielsector en hun know-how inzake klantengedrag op beurzen samen voor een perfecte ‘match’ zorgen. We kunnen ook rekenen op een kritische feedback en die input is voor MINI heel belangrijk zodat we met het oog op de komende activiteiten bij kunnen sturen wanneer dat nodig mocht zijn. Ook die input is geen evidentie, maar het leidt wel tot verfrissende ideeën en dat sterkt ons dan weer in de overtuiging dat we ook in de toekomst de samenwerking met The Frontline Company graag willen verderzetten.”

 

3

1

2

0